דלג לתוכן
חיפוש
חיפוש
הקדשת מאמרים
פרשת השבוע
בראשית
פרשת בראשית
פרשת נח
פרשת לך לך
פרשת וירא
פרשת חיי שרה
פרשת תולדות
פרשת ויצא
פרשת וישלח
פרשת וישב
פרשת מקץ
פרשת ויגש
פרשת ויחי
שמות
פרשת שמות
פרשת וארא
פרשת בא
פרשת בשלח
פרשת יתרו
פרשת משפטים
פרשת תרומה
פרשת תצווה
פרשת כי תשא
פרשת ויקהל
פרשת פקודי
ויקרא
פרשת ויקרא
פרשת צו
פרשת שמיני
פרשת תזריע
פרשת מצורע
פרשת אחרי מות
פרשת קדושים
פרשת אמור
פרשת בהר
פרשת בחוקותי
במדבר
פרשת במדבר
פרשת נשא
פרשת בהעלותך
פרשת שלח
פרשת קרח
פרשת חקת
פרשת בלק
פרשת פנחס
פרשת מטות
פרשת מסעי
ספר דברים
פרשת דברים
פרשת ואתחנן
פרשת עקב
פרשת ראה
פרשת שפטים
פרשת כי-תצא
פרשת כי תבוא
פרשת נצבים
פרשת וילך
פרשת האזינו
פרשת וזאת הברכה
הכותבים
בלשון מקרא
מים הפרשנים
כלי יקר
ר"י בכור שור
דף יומי
עומק הפשט
הלכה
סידור
דיגיטל
עסקים
אוכל
חנות
אודות האתר
הקדשת מאמרים
תפריט
פרשת השבוע
בראשית
פרשת בראשית
פרשת נח
פרשת לך לך
פרשת וירא
פרשת חיי שרה
פרשת תולדות
פרשת ויצא
פרשת וישלח
פרשת וישב
פרשת מקץ
פרשת ויגש
פרשת ויחי
שמות
פרשת שמות
פרשת וארא
פרשת בא
פרשת בשלח
פרשת יתרו
פרשת משפטים
פרשת תרומה
פרשת תצווה
פרשת כי תשא
פרשת ויקהל
פרשת פקודי
ויקרא
פרשת ויקרא
פרשת צו
פרשת שמיני
פרשת תזריע
פרשת מצורע
פרשת אחרי מות
פרשת קדושים
פרשת אמור
פרשת בהר
פרשת בחוקותי
במדבר
פרשת במדבר
פרשת נשא
פרשת בהעלותך
פרשת שלח
פרשת קרח
פרשת חקת
פרשת בלק
פרשת פנחס
פרשת מטות
פרשת מסעי
ספר דברים
פרשת דברים
פרשת ואתחנן
פרשת עקב
פרשת ראה
פרשת שפטים
פרשת כי-תצא
פרשת כי תבוא
פרשת נצבים
פרשת וילך
פרשת האזינו
פרשת וזאת הברכה
הכותבים
בלשון מקרא
מים הפרשנים
כלי יקר
ר"י בכור שור
דף יומי
עומק הפשט
הלכה
סידור
דיגיטל
עסקים
אוכל
חנות
אודות האתר
הקדשת מאמרים
0.00
₪
עגלת קניות
פרשת השבוע
בראשית
פרשת בראשית
פרשת נח
פרשת לך לך
פרשת וירא
פרשת חיי שרה
פרשת תולדות
פרשת ויצא
פרשת וישלח
פרשת וישב
פרשת מקץ
פרשת ויגש
פרשת ויחי
שמות
פרשת שמות
פרשת וארא
פרשת בא
פרשת בשלח
פרשת יתרו
פרשת משפטים
פרשת תרומה
פרשת תצווה
פרשת כי תשא
פרשת ויקהל
פרשת פקודי
ויקרא
פרשת ויקרא
פרשת צו
פרשת שמיני
פרשת תזריע
פרשת מצורע
פרשת אחרי מות
פרשת קדושים
פרשת אמור
פרשת בהר
פרשת בחוקותי
במדבר
פרשת במדבר
פרשת נשא
פרשת בהעלותך
פרשת שלח
פרשת קרח
פרשת חקת
פרשת בלק
פרשת פנחס
פרשת מטות
פרשת מסעי
ספר דברים
פרשת דברים
פרשת ואתחנן
פרשת עקב
פרשת ראה
פרשת שפטים
פרשת כי-תצא
פרשת כי תבוא
פרשת נצבים
פרשת וילך
פרשת האזינו
פרשת וזאת הברכה
הכותבים
בלשון מקרא
מים הפרשנים
כלי יקר
ר"י בכור שור
דף יומי
עומק הפשט
הלכה
סידור
דיגיטל
עסקים
אוכל
חנות
אודות האתר
הקדשת מאמרים
תפריט
פרשת השבוע
בראשית
פרשת בראשית
פרשת נח
פרשת לך לך
פרשת וירא
פרשת חיי שרה
פרשת תולדות
פרשת ויצא
פרשת וישלח
פרשת וישב
פרשת מקץ
פרשת ויגש
פרשת ויחי
שמות
פרשת שמות
פרשת וארא
פרשת בא
פרשת בשלח
פרשת יתרו
פרשת משפטים
פרשת תרומה
פרשת תצווה
פרשת כי תשא
פרשת ויקהל
פרשת פקודי
ויקרא
פרשת ויקרא
פרשת צו
פרשת שמיני
פרשת תזריע
פרשת מצורע
פרשת אחרי מות
פרשת קדושים
פרשת אמור
פרשת בהר
פרשת בחוקותי
במדבר
פרשת במדבר
פרשת נשא
פרשת בהעלותך
פרשת שלח
פרשת קרח
פרשת חקת
פרשת בלק
פרשת פנחס
פרשת מטות
פרשת מסעי
ספר דברים
פרשת דברים
פרשת ואתחנן
פרשת עקב
פרשת ראה
פרשת שפטים
פרשת כי-תצא
פרשת כי תבוא
פרשת נצבים
פרשת וילך
פרשת האזינו
פרשת וזאת הברכה
הכותבים
בלשון מקרא
מים הפרשנים
כלי יקר
ר"י בכור שור
דף יומי
עומק הפשט
הלכה
סידור
דיגיטל
עסקים
אוכל
חנות
אודות האתר
הקדשת מאמרים
0.00
₪
0
עגלת קניות
מפת אתר
עמודים
תקנון האתר
הצהרת נגישות
סיכום הזמנה
חנות
תשלום
סל קניות
פרשת השבוע
הכותבים
כלי יקר
מים הפרשנים
עומק הפשט
מפת אתר
בלשון מקרא
דף יומי
הקדשת מאמרים
פרשת לך לך
פרשת נח
ספר בראשית
פרשת ויחי
פרשת ויגש
פרשת מקץ
פרשת וישב
פרשת וישלח
פרשת ויצא
פרשת תולדות
פרשת חיי שרה
פרשת וירא
פרשת בראשית
חגים ומועדים
ספר דברים
פרשת וזאת הברכה
פרשת האזינו
פרשת וילך
פרשת נצבים
פרשת כי תבוא
פרשת כי-תצא
פרשת שפטים
פרשת ראה
פרשת עקב
פרשת ואתחנן
פרשת דברים
במדבר
פרשת בהעלותך
פרשת בלק
פרשת מסעי
פרשת מטות
פרשת פנחס
פרשת חקת
פרשת קרח
פרשת שלח
פרשת נשא
פרשת במדבר
ויקרא
פרשת בחוקותי
פרשת בהר
פרשת אמור
פרשת קדושים
פרשת אחרי מות
פרשת מצורע
פרשת תזריע
פרשת שמיני
פרשת צו
פרשת ויקרא
שמות
פרשת פקודי
פרשת ויקהל
פרשת כי תשא
פרשת תצווה
פרשת תרומה
פרשת משפטים
פרשת יתרו
פרשת בשלח
פרשת וארא
פרשת שמות
פרשת בא
בראשית
בראשית
מדיניות פרטיות
My account
בית
אודות האתר
Contact
פוסטים
סמיכות ברכת הכוהנים לפרשת הנשיאים
התורה והמדבר
פְּקֹד אֶת-בְּנֵי לֵוִי
וְאִם תֵּלְכוּ עִמִּי קֶרִי
וָאוֹלֵךְ אֶתְכֶם קוֹמְמִיּוּת
וָאֶשְׁבֹּר מֹטֹת עֻלְּכֶם
על השמיטה
שמיטה וסיני
ושבתה הארץ
בֶּן הַיִּשְׂרְאֵלִית
וְסָמְכוּ כׇל הַשֹּׁמְעִים
ראשית העומר
ובקוצרכם את קציר ארצכם
לא תחללו
דרך ארוכה
ואת שבתותי תשמרו
ושרט לנפש לא תתנו בבשרכם
לדעת לומר: לא יודע
לקראת שבת הגדול
לשמור על הפה
וטהר את הנגע
על הטהרה
הגדרת נגע הצרעת
והובא אל הכהן
לזבוח לפני ה'
להבדיל בין הטמא ובין הטהור
הכל במידה
וְלָבַשׁ, בְּגָדִים אֲחֵרִים
היא העולה
על הקרבנות ועל הקירבה
מִן הַבְּהֵמָה מִן הַבָּקָר וּמִן הַצֹּאן
ואם כל עדת ישראל ישגו
אשר נשיא יחטא
כנפי שווארמה
בחירת רואה חשבון
מנהיגות עם ענווה
מה בין עולם למשכן?
שקשוקה
שנתן נפשו על המלאכה
קרא בשם בצלאל בן אורי
משנה ברורה או ערוך השולחן?
סידור שלם עדות המזרח
מסלולי טיול בהרי צרעה
איך גוגל מתייחסת לתוכן שנכתב על ידי בינה מלאכותית (AI)?
שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים: המדריך להצלחה
קידום ממומן או קידום אורגני – מה עדיף לעסק שלך?
וְנָטָה לוֹ מִחוּץ לַמַּחֲנֶה
ועשה להם מכנסי בד
הַקְרֵב אֵלֶיךָ אֶת אַהֲרֹן אָחִיךָ
פניהם איש אל אחיו
ועשית עליו זר זהב
עם לבן גרתי
יש לי רב
למצוא חן בעיניך
לא יעקב כי אם ישראל
נוח לך ליתן זמם על פיך ולא לפסוק
יעקב מחפש משמעות
ואבנה גם אנכי ממנה
הפעם אודה את ה'
ויאהב גם את רחל מלאה
וכי קלה בעיניך?
ואנכי לא ידעתי
המתיק סוד ועשו מה שעשו
פֶּן תִּגְזֹל אֶת בְּנוֹתֶיךָ
יציאת יעקב
לקח יעקב כל אשר לאבינו
וידוי ותשובה
שיחה לנעילה
על השופר והתקיעות
זמן שמחתנו
ויהי בישורון מלך
אף חובב עמים
שלום יהיה לי?
את החיים ואת הטוב
בפיך ובלבבך לעשותו
המשמעות הלאומית של הביכורים
מהיכן באות הקללות?
וְעָנִיתָ וְאָמַרְתָּ
קללת אלוקים תלוי
אל תקשיב לקול הבהמה
וְהוּמָת וְתָלִיתָ
תמים תהיה
כְּתוֹעֲבֹת הַגּוֹיִם הָהֵם
שופטים ושוטרים תיתן לך
כְּכֹל אֲשֶׁר אֲנַחְנוּ עֹשִׂים פֹּה הַיּוֹם
לא תאכל כל תועבה
בנים אתם לה'
ומלתם את עורלת לבבכם
לא תוכל?
לשמור על עצמאות רוחנית
פניה המשתנות של השבת
פֶּן תִּשְׁכַּח אֶת הַדְּבָרִים
שמע ישראל
ושמרתם ועשיתם
עַד שֶׁהִפִּיל סִיחוֹן וְעוֹג
הסיפור הוא שלנו
עַם גָּדוֹל וְרַב וָרָם
ואשימם בראשיכם
תישאר בן אדם
להכניס את תורת ישראל לארץ ישראל
ביקורת – באהבה ובכבוד
אל תמנעו עצמכם מלשמוע
החידוש הגדול של התרת הנדרים
על תכלית המסעות
עיר מקלט
הדם יחניף את הארץ
אחורה וקדימה
כְּכָל הַיֹּצֵא מִפִּיו יַעֲשֶׂה
סיפור דרך
אל תשברו את לב העם
מנהיגות של אמון
המנהיג בשביל כולם, כולם בשביל המנהיג
לא יחל דברו
יוציאם ויביאם בהנהגה עליונה
בזכות חמש נשים
כולנו קנאים
ראיית הארץ וסמיכת יהושע
בחטאו מת
שיא השגרה
איש אשר רוח בו
נתעברו על ריב לא להם
עצת בלעם
על מה בלעם התנצל?
עין הרע, עין טובה
ארץ בני עמו
אולי אוכל נכה בו
נאום הגבר שתום העין
הפחד ועונשו
פרה אדומה – עיון במצווה ופרטיה
וְנַפְשֵׁנוּ קָצָה בַּלֶּחֶם הַקְּלֹקֵל
ודברתם אל הסלע
תעלומת מי מריבה – מהפך פרשני חדש וקדום
האשליה של מות מרים
ולא האמין סיחון את ישראל
בין מעשה פרה לעגל
וכי נחש ממית?
כיצד המטהר הופך לטמא?
אות ענף השקד
בין משא להתנשאות
הפסיכולוגיה של פרה אדומה
ותבלע אותם ואת בתיהם
מתכון שעועית ברוטב עגבניות
עוף עם בצל וצימוקים
והנה פרח מטה אהרן
הקיצוניות של קרח
אנשי המחלוקת
המחלוקת שורש הרע
עתה עת שכרות – שהיו עוסקין במחלוקת
כל משבר פתיר- כמעט…
חיו מן האנשים ההם
לצייר את החזון
שליחות המרגלים וחטאם
דג מושט עם ירקות בתנור
דג מושט ברוטב מרוקאי
כוחן של מילות מפתח בקידום האתר שלך
כי תבואו אל ארץ מושבותיכם
בין יהושע לכלב
שלח לך- על פי ה'
רוח אחרת
על חגבים ונמלים
ללמוד מטעויות
חטאו של משה
קומה ה' ויפוצו אויבך
על מי דיברה מרים?
ממנהיגות משרתת למנהיגות מנווטת
שתי הנפות הלויים
הקדשת הלויים
המשכן ומעשה בראשית
ואין אורו חסר כלום
ומיעוטו עצמן
והיית לנו לעיניים
בהעלותך את הנרות
לפי גודל משאם
יתרו בין הליכה לנסיעה
כלי מחזיק ברכה
עיון בפרשת סוטה
האדם מכבד את מקומו
נדר נזיר
לברך באהבה
כל אחד ויומו – קרבנות הנשיאים
תחת עול הציבור
נָשֹׂא אֶת רֹאשׁ בְּנֵי גֵרְשׁוֹן
שבועות – על שמות החג ומנהגיו
מעמד הר סיני – זמני וסדר אירועים
הפן הנסתר של התורה
על מספרים ובני אדם
מחנה ישראל בזמן המסעות
נתונים המה לו
מהמדבר לאוהל מועד
שְׂאוּ אֶת רֹאשׁ כׇּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל
לקרב את הזר הקרב
כאשר יחנו כן יסעו
באותות לבית אבותם
שלושה מושגים של חירות
בית מושב עיר חומה
ולא תגעל נפשי אתכם
מעשר שני ומעשר בהמה
מצוות היובל
שכר לעולם הבא?
סיני שמיטה ועם ישראל
פרשת בהר ונושאיה
כי יפלא נדר בערכך
זכירת האבות שלנו
אדוני הארץ
עם חופשי בארצנו
חירות מוסרית וצדק
מה עניין שמיטה להר סיני?
לא תונו
לפי דרכו והנאתו של יועץ
אחרי נמכר גאולה תהיה לו
עבדי הם
לנפש לא יטמא
קדושת הכוהנים ואיסור טומאתם
שור או כשב או עז כי יולד
אלה הם מועדי
מהנרדפים ולא מהרודפים
לחקות ולהתרחק מן החוקות
אשר יעשה אותם האדם וחי בהם
וְכִסָּהוּ בֶּעָפָר
וְלֹא יִזְבְּחוּ עוֹד
כמעשה ארץ מצרים וכנען
ולא תשבעו בשמי לשקר
איסור כלאיים
למקומה של פרשת קדושים
איסור שחיטה מחוץ למשכן
ואהבת לרעך כמוך?
לאסור בשר תאווה
השעיר לעזאזל
פרשת המועדות ומתנות עניים
מחירות לחירות
חיים של קידוש ה'
למען הדורות הבאים
קדושת הכלל
לא תאכלו על הדם
וחי בהם
שביל עם ישראל
לידה כהיפרדות
וביום השמיני
מי האיש החפץ חיים
טהרת המצורע ביום הראשון
צרעת הבית – החברה והארץ
איך נטהרים מלשון הרע
כולו הפך לבן
והובא אל הכהן
צרעת העור והבשר
מילה של תיקון
טמא אני
נגע הנתק
אשר לא ציווה אותם
להבדילם מן הטומאה
דיבור שבשתיקה
שביעי של פסח
לא תתעב מצרי
והייתם קדושים
הַחַיָּה אֲשֶׁר תֹּאכְלוּ
בני אהרן ו- 250 נשיאי העדה
קרבן אהרן וקרבן העם
חטאם של נדב ואביהו
הצגה בחסות הרשע
טעיתי
בשבילי לא ירדה שכינה לישראל
להכניע עצמו לפני הבורא
האדם שמאחורי החטא
מקום העולה והחטאת
מִנְחַת כֹּהֵן כָּלִיל תִּהְיֶה
שבעת ימי המילואים
וישחט – על הטעם שלשלת בפרשה
ואת בניו איתו
שאור שבעיסה
מועט את המרובה
לא תכבה
לרצונו לפני ה'
הברית קודמת לפולחן
אדם כי יקריב מכם
נפש כי תחטא
מֵאִתְּכֶם תְּרוּמָה
ומעלה מעל בה'
אשר נשיא יחטא
למעט יותר בתחבולות אנוש
משכן לכתחילה או בדיעבד?
כבוד ה' מלא את המשכן
ויקהל משה
יחיד וחברה – שבת ומשכן
הופעתו של חכם הלב
השבת והמשכן
צדק יראה
פקודי המשכן
מֵאִתְּכֶם תְּרוּמָה
הוּקַם הַמִּשְׁכָּן
שוקיו של משה
באמצעותו אתה משלים שלימותך
נדבה מלב טהור
חוכמת הלב וחוכמת הראש
שהלב מנשאהו ומעריכו
הקהל את בני ישראל
שבת וינפש
לוחות העדות
לעשות את השבת
הראני נא את כבודך
האם חטאו בני ישראל?
עם קשה עורף הוא
חטא העגל – מבחנו של משה
בין שקל הכסף לעגל הזהב
כי בושש משה
הפילוסופיה של הציווי
ואהרון כהן גדול…
הטבת הנרות ונר התמיד
להעלות נר תמיד
בשירות האומה
שמיעת קול הפעמונים
כולן שווין בזכירה
הקדשת הכוהנים
חינוך של בית הלל
חידת ארון הברית
ועשו לי מקדש
בני אדם ולא מלאכים
כל אמות הארון שבורות
תוכו כברו
ונתת אל הארון
אילולי העץ, לא היה נוי לזהב
גדולה המלאכה
אשר תשים לפניהם
לשבור את השלשלאות
שלטון הרוב ושלטון העם
עין תחת עין
מושב הסנהדרין אצל המזבח
חס המקום על כבודן של בריות
אנשי קודש
מדבר שקר תרחק
אשר תשים לפניהם
המשפט והחברה
מה ראו דינין לקדום לכל מצוות שבתורה?
חיבור ערכי המביא להתרוממות
תורת ברית ותורת חוזה
בַדָּבָר אֲשֶׁר זָדוּ עֲלֵיהֶם
במשוך היובל
לפי כוחם של כל אחד ואחד
אנשי החיל
וישמע יתרו – ויספר משה
וילך אל ארצו
בנה להם את החומה, הכניס להם את המים, עשה להם מלחמות
לשמוע ולבוא – לשמוע ולשנות
ויבואו מדבר סיני
עתה ידעתי כי גדול ה'
להחשיך את האור, להאיר את החושך
מבחן החירות הראשון
לְמַעַן אֲנַסֶּנּוּ הֲיֵלֵךְ בְּתוֹרָתִי
להאמין שאפשר לקרוע את הים
הִסִּיעָן בְּעַל כָּרְחָם
דרך שלושת ימים
עַד-מָתַי מֵאַנְתָּ לֵעָנֹת מִפָּנָי
מקוצר רוח ומעבודה קשה
וּמוֹשַׁב בְּנֵי יִשְׂרָאֵל
וּלְמַעַן תְּסַפֵּר בְּאׇזְנֵי בִנְךָ
יוצרים זיכרון
אכילת מצה בפסח- מדוע?
לא ראו איש את אחיו
על מי אתה עובד?
החודש הזה
וישאלו איש מאת רעהו
קידוש החודש
עשינו את תפקידנו
מוות במכת הארבה?
אתה צריך פסק זמן
האם גם בני ישראל לקו במכות?
שתי גאולות מצרים
לְהַנְהִיגָם בְּנַחַת וְלִסְבֹּל אוֹתָם
כִּי בַּפַּעַם הַזֹּאת, אֲנִי שֹׁלֵחַ אֶת-כָּל-מַגֵּפֹתַי אֶל-לִבְּךָ
וידעו מצרים
מכת הדם
וַתִּקְרָא שְׁמוֹ מֹשֶׁה
וַאֲנִי אַקְשֶׁה אֶת לֵב פַּרְעֹה
סיפור הגאולה הקטנה
משה ויעקב והבאר
וַתְּחַיֶּיןָ אֶת-הַיְלָדִים
הַפּוֹתֵחַ פִּתְחוֹ לַחֲבֵרוֹ
המנהיג היוצא והמנהיג הנכנס
שלח נא ביד תשלח
קובל אני על ששלחתני
אֵין הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא נוֹתֵן גְּדֻלָּה לָאָדָם עַד שֶׁבּוֹדְקֵהוּ בְּדָבָר קָטָן
ועלה מן הארץ
וַיָּקׇם מֶלֶךְ חָדָשׁ
ראשון הצוררים
על המילה ברכה..
אִישׁ אֲשֶׁר כְּבִרְכָתוֹ, בֵּרַךְ אֹתָם
הימים מתים והם אינם מתים
גּוּר אַרְיֵה יְהוּדָה
להאסף
אחווה ללא אבא
דָּן, יָדִין עַמּוֹ כְּאַחַד, שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל
יֵשׁ שָׂכָר לִפְעֻלָּתֵךְ
לוּ יִשְׂטְמֵנוּ יוֹסֵף
וְלֹא יֹאבַד מִכֶּם הַטּוֹב הֶעָתִיד לָבוֹא
וְאֶת יְהוּדָה שָׁלַח לְפָנָיו
נפש קשורה בנפש
המון בכי
כִּי עוֹדְךָ חָי
וְאֶת יְהוּדָה שָׁלַח לְפָנָיו
בקשו אחוזה בארץ לא להם
ירא לנפשו כי יתחיל הגלות ממנו
וַעֲשִׂיתִם לְעֵץ אֶחָד, וְהָיוּ אֶחָד, בְּיָדִי
עלה בידכם בשר טלה
כׇּל הַנֶּפֶשׁ לְבֵית יַעֲקֹב
כלכלת יוסף
את אחי אנוכי מבקש
וַיִּקַּח מֵאִתָּם אֶת שִׁמְעוֹן
על הגבורות
בין "כסא" ל"כסה"
אָנֹכִי אֶעֶרְבֶנּוּ
והוא נער
אִם עֲבֵרוֹתֵיהֶן כִּלְכְּלָה וְהֶעֱמִיד אֶת הָעוֹלָם, זְכֻיּוֹתֵיהֶן עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה
לזהות את הקונפליקט – מכירת יוסף
ויהי איש מצליח
צדקה במעשיה יותר ממני
וַיֹּאמֶר לוֹ, הִנֵּנִי
שאילו היה ראובן יודע … היה טוענו ומוליכו אצל אביו
לקום ולהתקומם
שמא היא מהאומרים הרבה ועושים מעט
וַיִּקַּח הָעֶבֶד עֲשָׂרָה גְמַלִּים … וְכָל-טוּב אֲדֹנָיו, בְּיָדוֹ
בֵּינִי וּבֵינְךָ מַה-הִוא
זעקת סדום
כי שמו אברהם…
העקדה כמודל
העקדה שבלב
ואברהם היה מהלך וקורא ומקבץ העם
אברם העברי
כִּי אֲנָשִׁים אַחִים אֲנָחְנוּ
עַד אֵלוֹן מוֹרֶה
וְאֶת כׇּל רְכוּשָׁם
חטאם של בוני המגדל
עד שנשבע לו שאינו מביא מבול
מה בין היונה לעורב
אחדות או אחידות
על נחמה והתנחמות
ויסגור ה' בעדו
טוב לחיות מחוץ לגן עדן
נתן אז כח בפמליא שלו להשפיע
והארץ הייתה תוהו ובוהו
האור והמאורות
לחתום בתקווה
מהסוף להתחלה- רש"י האחרון והראשון בתורה
המילים האחרונות של התורה
אשריך ישראל
שמחה תורה- מה בין וזאת הברכה ובראשית ברא?
שמיני עצרת – משמעות החג
שֶׁשָּׁכְחוּ אֶת הֶעָשׂוּי לָהֶם
הבו גודל לאלוהינו
החובה לשאול
על חשיבות השמיעה
וְתִשְׁמַע הָאָרֶץ אִמְרֵי פִי
ירכבהו על במותי ארץ
להישאר על הגלגל
להיות נשרים
מזקנים אתבונן
וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכׇל צְבָאָם
מה ברא ה' ביום הרביעי?
התבונן בעצמך
להטעות הבריות אחריו..
בן מאה ועשרים שנה אנוכי היום
וְקָם הָעָם הַזֶּה
על תורת חיים ותורת הכתב
באיזה אוהל ניגלה ה' אל משה ויהושע?
חזק ואמץ לעיני העם
לבוא עם העם או להביא את העם?
לחזור לנקודה הוודאית
חפיפה לשם שמיים
לא לפחד כלל
כי הלב הוא העיקר
התשובה לאתגר התשובה
לא בשמיים היא
למען הדורות הבאים
ערבים זה לזה
שגיאות מי יבין?
ניצבים היום!
האמיר…האמרת…
את ה' האמרת
מדוע דווקא מקרא ביכורים מסיימת את מצוות ספר דברים?
עבודת הזיכרון
לב לדעת
קודם כל להקשיב
חלק בשרשרת
תמחה את זכר עמלק
ה'כי' כמפתח התורה
בניו מומם
מה בין בן סורר ובין ממזר?
שהמושחתים בהכרת הטוב אינם ראויים בקהל ה'
לא תמנה שור וחמור יחדיו
גם לאחר יש צרכים חיוניים
צֶדֶק צֶדֶק, תִּרְדֹּף- גם כאשר לא נח לך
לא. נקודה.
אנשים כבני אדם
בין כהונה למלוכה
למידה מחוקי הגויים
כי יפלא ממך דבר
לעצור את הסוסים
דרישה וחקירה
לבלתי רום לבבו
בראיית ה"אנוכי"-סוד הברכה והקללה
יהדות זה שמחה
פרשת ראה: בנים אתם לה'
מצוות הארץ
לדעת לבחור
נביאי השקר
אם רק תדרוש- תבוא שמה
בלשון מקרא – להפטרת פרשת עקב
בלשון מקרא – פרשת עקב
על שומרי מצוות ושומעי מצוות
וּבִקַּשְׁתֶּם מִשָּׁם אֶת-ה' אֱלֹקיךָ, וּמָצָאתָ
תפילות מן הגלות
הכל בגלל האהבה
מחוברים למציאות
אני לא במרכז
מָה ה' אֱלֹהֶיךָ שֹׁאֵל מֵעִמָּךְ
גדר ביטול תורה
ועשיתם!
המנהיג שוויתר על טובתו
ועשית הישר והטוב
בלשון מקרא – פרשת ואתחנן
"סטופ לוס" כפקודה לחיים
וְנוֹשַׁנְתֶּם בָּאָרֶץ
רְאֵה לִמַּדְתִּי אֶתְכֶם חֻקִּים וּמִשְׁפָּטִים
רעיון מילולי- יושבים ישיבה פעילה
בניית בית המקדש בימינו
מי כתב את ספר דברים לדעת רש"י?
דברי התוכחות של משה
מי כתב את ספר דברים? חלק ב'
מי כתב את ספר דברים? חלק א'
מה בין כהן גדול ורוצח בשגגה?
וַיִּכְתֹּב מֹשֶׁה אֶת מוֹצָאֵיהֶם לְמַסְעֵיהֶם
עַד מוֹת הַכֹּהֵן הַגָּדֹל
וייסעוּ מֵאֵתָם וַיָּשׇׁב עַל פִּי הַחִירֹת
אֵלֶּה מַסְעֵי בְנֵי יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יָצְאוּ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם
וְלָמָּה תְנִיאוּן אֶת לֵב בְּנֵי יִשְׂרָאֵל
וּמִקְנֶה רַב הָיָה לִבְנֵי רְאוּבֵן וְלִבְנֵי גָד
וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל רָאשֵׁי הַמַּטּוֹת
מקומה של פרשת הנדרים
נְקֹם נִקְמַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֵת הַמִּדְיָנִים
אִישׁ עַל הָעֵדָה
אֶת קׇרְבָּנִי לַחְמִי לְאִשַּׁי
סמיכות דיני ירושה לראיית הארץ
פנחס הוא אליהו
לדעת לא לדעת
הִנֵּה עַם יָצָא מִמִּצְרַיִם
בין פנחס לזמרי
מיהו בלעם?
מנהיגותו של בלק
מתלמידיו של אברהם
חֻקָּה חָקַקְתִּי גְּזֵרָה גָּזַרְתִּי
י-ה יושיעך
משפחת הקהתי
אם את הדבר הזה תעשה
אברהם ויתרו- מדוע ניתנה תורה בפרשת יתרו?
מעשי ידי טובעים בים
שבת שירה והכרת הטוב
וילונו העם
וְהָיָה כַּאֲשֶׁר יָרִים מֹשֶׁה יָדוֹ
כלי מעט: ויהי בשלח פרעה
החודש הזה לכם
בְּהֵמָה מַה חָטְאָה?
בכל אלוהי מצרים אעשה שפטים
כבד לב פרעה
כי שמו ומהותו סתרי אהדדי
המיילדות העבריות
בני ישראל הבאים מצרימה
כדרך החטא כך העונש
ברכת הבנים
ויתחזק ישראל
האם ידע יעקב על המכירה?
שרשרת הדורות
מדוע לא האמין יעקב?
שִׁלְחוּ מִכֶּם אֶחָד
רעיונות לפרשת וישב
אור הנר
קניית הארץ
צהר תעשה לתיבה
חוסר צדק במכירת יוסף
מדוע נשאר יוסף בבור?
מקץ שנתיים ימים
לסמוך עליה לעליה
וירד יהודה – מתי הייתה ירידת יהודה?
מעשה דינה
ותצא דינה
אשר הובאת לך
מלאכי הארץ וחוצה לארץ – מורחב
מלאכי הארץ וחוצה לארץ
מדרש מעט: אלה תולדות יצחק
ברכות יצחק
ותכהנה עניו מראות
מדרש מעט: שיחת עבדי אבות
מדרש מעט: שרה ואסתר
מדרש מעט: ניסיון העקדה
אברהם העברי
צדיק בדורותיו
לעבדה ולשמרה
לפתח חטאת רובץ
פרשת נצבים: הנסתרות והנגלות
בין המקדש והמשפט
פרשת שופטים: שום תשים עליך מלך
מעלת אבא יודן
פרשת כי תבוא: הכהן אשר יהיה בימים ההם
הדיבור משפיע
רְאֵה אָנֹכִי נֹתֵן לִפְנֵיכֶם הַיּוֹם בְּרָכָה וּקְלָלָה:
עבירה גוררת עבירה
משפט צדק
בן סורר ומורה ואשת יפת תואר
הגיעה התורה לסוף דעתו
פרשת ראה: לבירור המושג 'הטוב והישר'
הישר והטוב בפירוש רש"י
כי היא חכמתכם
מדוע לא התקבלה תחינתו של משה?
נאום משה
בזכות כיבוד שכיבד
אכילה ושכחה
מילתא זוטרא היא?
פרה אדומה ורצח הבל
חשיבותו של הדיבור
מוקדם ומאוחר במעשה קרח
סוף מעשה במחשבה תחילה
מחלוקת קרח ועדתו
חטאם של המרגלים
בשביל לזכותך
ברכת הכוהנים והקמת המשכן
קטגוריות
שמחת תורה ושמיני עצרת
שבועות
ראש השנה
פרשת תרומה
פרשת תצווה
פרשת תזריע
פרשת תולדות
פרשת שמיני
פרשת שמות
פרשת שלח
פרשת שופטים
פרשת ראה
פרשת קרח
פרשת קדושים
פרשת צו
פרשת פקודי
פרשת פנחס
פרשת עקב
פרשת נשא
פרשת ניצבים
פרשת נח
פרשת משפטים
פרשת מקץ
פרשת מצורע
פרשת מסעי
פרשת מטות
פרשת לך לך
פרשת כי תשא
פרשת כי תצא
פרשת יתרו
פרשת חקת
פרשת חיי שרה
פרשת וישלח
פרשת וישב
פרשת וירא
פרשת ויקרא
פרשת ויקהל
פרשת ויצא
פרשת וילך
פרשת ויחי
פרשת ויגש
פרשת וזאת הברכה
פרשת ואתחנן
פרשת וארא
פרשת האזינו
פרשת דברים
פרשת בשלח
פרשת בראשית
פרשת במדבר
פרשת בלק
פרשת בחקותי
פרשת בהר
פרשת בהעלותך
פרשת בא
פרשת אמור
פרשת אחרי מות
פרשה בדקה
פסח
עסקים
עסקים
עולם התוכן
סידור
סוכות
כי תבוא
יום כיפור
יהודה גובני
יהדות
טיולים
חגים ומועדים
הרב ד"ר עידו פכטר
הלכה
דיגיטל
אינטרנט
אוכל
אבי כהן סקאלי
תגיות
שביעי של פסח
רש"ר הירש
רמב"ן
ר"י בכור שור
ר' שלום משאש
קצר תורה
פרשת תולדות
פרשת ראה
פרשת נח
פרשת לךלך
פרשת לך לך
פרשת כי תצא
פרשת חיי שרה
פרשת וישלח
פרשת וישב
פרשת וירא
פרשת ויצא
פרשת ויגש
פרשת דברים
פרשת בא
פרשה בדקה
עסקים
ספר שמות
ספר ויקרא
ספר החינוך
ספר דברים
ספר בראשית
ספר במדבר
ניצבים
מתכוני נינג'ה
מתכוני דגים
מעולם המדרש
מלבי"ם
מים הפרשנים
מים המפרשים
מוטי מלכה
מוטי מלכא
מוטי מלגא
מדרש מעט
לקראת ט' באב
כלי יקר על התורה
כלי יקר
ילקוט לקח טוב
יהודה גובני
טיולים
הרב שלום משאש
הרב עידו פכטר
הרב נסים לוק
הרב אבי שושן
הלכה בפרשה
דיגיטל
דבר תורה
בלשון מקרא
אריאל לוק
אוכל
אבי כהן סקלי
אבי כהן סקאלי
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות
כלי נגישות
כלי נגישות
הגדל טקסט
הגדל טקסט
הקטן טקסט
הקטן טקסט
גווני אפור
גווני אפור
ניגודיות גבוהה
ניגודיות גבוהה
ניגודיות הפוכה
ניגודיות הפוכה
רקע בהיר
רקע בהיר
הדגשת קישורים
הדגשת קישורים
פונט קריא
פונט קריא
איפוס
איפוס