טוב לחיות מחוץ לגן עדן
סיפור גן עדן הוא לא רק סיפור שאירע לפני קרוב לששת אלפים שנה. סיפור גן עדן הוא משל לחיינו העכשוויים כעת. כולנו מתחילים את חיינו כתינוקות וילדים, בשלב שהכל ניתן לנו מן המוכן. אבל לא לשם כך נבראנו.
סיפור גן עדן הוא לא רק סיפור שאירע לפני קרוב לששת אלפים שנה. סיפור גן עדן הוא משל לחיינו העכשוויים כעת. כולנו מתחילים את חיינו כתינוקות וילדים, בשלב שהכל ניתן לנו מן המוכן. אבל לא לשם כך נבראנו.
אם הקב"ה בוחר לשתף את פמלייתו וברואיו בגולת הכותרת של מעשיו מי אנחנו שלא נעשה כן. אם הקב"ה יודע למנוע קנאה בין הגורמים השונים סביבו באמצעות שיתוף – למה שאנחנו לא נעשה כן.
מים לים לעילוי נשמת אליהו בן מזל מזל בת נזמה מרדכי בן רחל בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ: וְהָאָרֶץ הָיְתָה תֹהוּ וָבֹהוּ וְחֹשֶׁךְ עַל פְּנֵי תְהוֹם וְרוּחַ אֱלֹהִים מְרַחֶפֶת
מים לים לעילוי נשמת אליהו בן מזל מזל בת נזמה מרדכי בן רחל (ג) וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים יְהִי אוֹר וַיְהִי אוֹר. (ד) וַיַּרְא אֱלֹהִים אֶת הָאוֹר כִּי טוֹב וַיַּבְדֵּל אֱלֹהִים בֵּין הָאוֹר
מים לים לעילוי נשמת אליהו בן מזל מזל בת נזמה מרדכי בן רחל וַיְכֻלּוּ הַשָּׁמַיִם וְהָאָרֶץ וְכׇל צְבָאָם: וַיְכַל אֱלֹהִים בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר עָשָׂה וַיִּשְׁבֹּת בַּיּוֹם הַשְּׁבִיעִי מִכׇּל מְלַאכְתּוֹ אֲשֶׁר
מים לים לעילוי נשמת אליהו בן מזל מזל בת נזמה מרדכי בן רחל השבת בעזרת ה' מתחילים מחדש את העיון ואת הלימוד בתורה הקדושה, מתחילים מבראשית. בפרשיות אלו נשים ליבנו ומחשבתנו
מים לים לעילוי נשמת אליהו בן מזל מזל בת נזמה מרדכי בן רחל השבת אנחנו מתחילים מחדש את מחזור קריאת התורה, מתחילים "מבראשית". כל מחזור חיים מפגיש אותנו עם נקודות שפל,
מים לים לעילוי נשמת אליהו בן מזל מזל בת נזמה מרדכי בן רחל השבת אנחנו זוכים להתחיל מחדש את סבב פרשיות השבוע. שוב מתחילים מבראשית! ואין פרשה מתאימה מפרשת בראשית כדי
פרשת בראשית: לעובדה ולשמרה פרשת בראשית פותחת בתיאור בריאת העולם ויצירת האנושות. מעניין הוא שתיאור בריאת העולם חוזר על עצמו פעמיים בפרשה- פעם ראשונה בפרק
פרשת בראשית עוסקת בבריאה והענקת חיים, אך יחד עם זאת היא מספרת על לקיחת החיים: הריגת הבל. קין האח הבכור הורג את הבל, ששמו מרמז
פרשת בראשית עוסקת קודם כל במה שהיה בראשית- בהתחלה, והיא מהווה את הבסיס לתורה עצמה בשני מובנים: מהפן החומרי- בריאת העולם הפיזי, השמים הארץ ומה שממלא אותם. מהפן האנושי- יצירת התרבות והחברה האנושית.
בריאת העולם הפיזי היא המקום בו מתרחשת התורה- על האדמה ובהקשר לחיי החומר. בריאת אדם והחברה הן בריאת מי שיקיים את התורה- התורה מתקיימת על ידי בני אנוש במסגרת חברתית. המשך בריאה חברתית זו תמשיך בפרשת נוח.
בפרשת בראשית התורה מלמדת על הכללים שנתן הקב"ה בעולם ובאדם- מדוע העולם נראה ככה? מדוע יש חוקיות בחוקי הטבע? מדוע האדם חוטא? הצורך האנושי בחיי חברה, ועוד.
(הדברים מבוססים על פירוש דעת מקרא, הרד"צ הופמן )
ברוך ה' לעולם אמן ואמן.
פרשת בראשית עוסקת קודם כל במה שהיה בראשית- בהתחלה, והיא מהווה את הבסיס לתורה עצמה בשני מובנים: מהפן החומרי- בריאת העולם הפיזי, השמים הארץ ומה שממלא אותם. מהפן האנושי- יצירת התרבות והחברה האנושית.
בריאת העולם הפיזי היא המקום בו מתרחשת התורה- על האדמה ובהקשר לחיי החומר. בריאת אדם והחברה הן בריאת מי שיקיים את התורה- התורה מתקיימת על ידי בני אנוש במסגרת חברתית. המשך בריאה חברתית זו תמשיך בפרשת נוח.
בפרשת בראשית התורה מלמדת על הכללים שנתן הקב"ה בעולם ובאדם- מדוע העולם נראה ככה? מדוע יש חוקיות בחוקי הטבע? מדוע האדם חוטא? הצורך האנושי בחיי חברה, ועוד.