לשמור על הפה
הצרעת מלמדת את החוטא לשמור על לשונו, לדעת שלא כל דבר צריך לשתף ולהעביר. ואנו צריכים ללמוד גם כן, ובמיוחד היום, שלא לשתף ולא להעביר כל דבר ששומעים.
הצרעת מלמדת את החוטא לשמור על לשונו, לדעת שלא כל דבר צריך לשתף ולהעביר. ואנו צריכים ללמוד גם כן, ובמיוחד היום, שלא לשתף ולא להעביר כל דבר ששומעים.
מצווה התורה שכאשר האדם כולו מלא בנגע הצרעת מראשו ועד רגליו וללא שנראה בו אף חלק בריא – הוא טהור, ואילו כאשר מופיעה התחלה של ריפוי, מופיע חלק ללא צרעת- אז הוא הופך טמא, מדוע?
ההיפרדות שהחלה בלידה אינה נגמרת שם; למעשה, היא ממשיכה כל החיים, ו ככל שאנו גדלים כך אנו מבקשים יותר ויותר עצמאות. הדפס מהו הגורם המחולל
מהי הסיבה שציוותה התורה על מצוות המילה דווקא ביום השמיני? נעיין בדברי הבכור שור ההולך בעקבות הגמרא ומוצא מסר אנושי בציווי. להדפסה התורה בפרשת תזריע
וְאִם פָּרוֹחַ תִּפְרַח הַצָּרַעַת בָּעוֹר וְכִסְּתָה הַצָּרַעַת אֵת כּל עוֹר הַנֶּגַע מֵרֹאשׁוֹ וְעַד רַגְלָיו לְכל מַרְאֵה עֵינֵי הַכֹּהֵן: וְרָאָה הַכֹּהֵן וְהִנֵּה כִסְּתָה הַצָּרַעַת אֶת כּל
חכמים זיהו שהמביא לצרעת הו פגיעה בחברה על ידי מעשים שעשה המצורע, מה שמעלה את השאלה: אם זה המצב אז מדוע הוא עומד מול הכהן
בפרשת תזריע אנו לומדים על נגע הצרעת. ננסה לעמוד על מהותה של הצרעת, בדגש על צרעת העור והבשר, וללמוד על הדינים המיוחדים לה. להדפסה אָדָם
מצוות ברית המילה היא אחת המצוות שעם ישראל, לאורך כל הדורות, מסר את נפשו עליהן. נעיין בציווי על כך המופיע בפרשה ועל המשמעויות העולות ממנו.
מי שביקש לקרוא על אדם אחר "טמא" ולטנף את שמו הטוב, סופו שהוא עצמו יידרש לשבת בודד מחוץ למחנה ישראל ולקרוא על עצמו: אני הטמא,
אף שישנם סוגים שונים של נגעי צרעת ולכל אחד מהם דיניו המיוחדים, נגע אחד זכה לשם מיוחד והוא נגע הנתק. מה המיוחד בנגע זה? על
פרשת תזריע עוסקת בסוגים שונים של טומאות: טומאת יולדת וטומאת צרעת לסוגיה.
התורה מצווה על טומאת היולדת – לאחר הלידה נטמאת היולדת לתקופה של שבוע (בלידת תינוק זכר) או שבועיים (בלידת תינוקת נקבה).
לאחר תקופה ראשונה זו, מתחילה תקופה שנייה שנקראת ימי טהרה, שנמשכת 33 ימים בלידת זכר ו 66 ימים בלידת נקבה.
לאחר סיום התקופה השנייה מביאה האישה קרבן חטאת.
מהתורה למדנו על שלושה סוגי נגעי צרעת:
נגעי האדם מתחלקים גם הם לשלושה סוגים:
עוד לימדה אותנו התורה שהנגע המופיע הוא כתם לבן המופיע בעורו של האדם, ובנוסף הנגע צריך תנאי אחד לפחות בכדי לטמא את האדם :
מושג נוסף הקשור בפרשה הוא בוהק– הכוונה היא לנגע שאינו עומד בתנאי של לובן הנגע ולכן אינו מטמא.
ברוך ה' לעולם אמן ואמן.